Dlouhodobě se uvádí, že asi polovina nemovitostí, která se převádí z jednoho majitele na druhého, se vůbec neobjeví ve veřejné nabídce. Veřejnou nabídkou je myšlena zejména nějaká forma veřejně dostupné inzerce, v první řadě na internetu.
Jde o neinzerované převody mezi příbuznými, známými, sousedy a podobně. Často je to spojeno s cenou za převod, která je nižší než aktuální tržní.
Občas také majitel z nějakého důvodu nechce, aby se vědělo, že nemovitost se prodává, a hledá způsoby, jak ji přesto prodat.
Pak je tady oblast, kdy nabídku už má a připravuje k prodeji nějaký zprostředkovatel. Může se stát, že se nemovitost prodá také bez veřejného nabízení. Buď okruhu zájemců, kteří něco takového poptávají (makléř jim pošle nabídku dřív, než ji dá na veřejný trh), anebo ve spolupráci s jinými zprostředkovateli, kteří vhodného zájemce mají. Výhodou je rychlost realizace a pro makléře také zjednodušení prodeje, v případě, že celkové podmínky se zdají majiteli přijatelné. Často to funguje.
Existují lokální, více méně uzavřené trhy, kde je dlouhodobě mnohem silnější specifická poptávka, zaměřená právě na danou lokalitu, než je frekvence nových nabídek, a tam se po nových věcech ke koupi jen zapráší. To je pro model podle předchozího odstavce jako dělané.
A Realitní LUPA právě s tímto pracuje. Jednak na základě dlouhodobé kooperace s řadou dobrých realitních makléřů, a v případě potřeby příležitostnou spoluprací na základě konkrétního zadání od klienta, od kupujícího.